Databasemarketing is de meest gebruikte methode voor zakelijke marketeers en dienstverleners en kan vaak gemakkelijk veel klantgegevens verzamelen, zoals hotels, banken, luchtvaartmaatschappijen en verzekeringen, creditcard- en telefoonmaatschappijen. Andere soorten bedrijven die de beste investering in CRM kunnen doen, zijn bedrijven die cross-selling en up-selling doen, of bedrijven met sterk gedifferentieerde klantbehoeften en sterk gedifferentieerde waarde voor het bedrijf. Verpakkingswinkels en consumentenverpakkingen maken zelden gebruik van databasemarketing, hoewel sommige detailhandelaren databases hebben opgezet voor bepaalde merken. Lexus, Intuit en Capital One worden vermeld als succesvolle CRM-bedrijven. Nu we de positieve aspecten van databasemarketing hebben behandeld, moeten we ook het andere doel dekken. Door grote problemen kon het bedrijf CRM niet effectief gebruiken. Bepaalde situaties zijn helemaal niet bevorderlijk voor databasebeheer. Maak een klantendatabase In de volgende situaties is het misschien niet de moeite waard: Het product is een eenmalige aankoop (vleugel); De loyaliteit van de klant aan het merk is niet hoog (de klant is veel verloren); Het verkoopvolume per eenheid is erg klein (staafdiagram), dus de CLV is laag; de kosten voor het verzamelen van informatie zijn ook hoog; Er is geen directe verbinding tussen de verkoper en de uiteindelijke koper. Het opbouwen en onderhouden van een klantendatabase vereist een grote en passende investering in computerhardware, databasesoftware, analyseprogramma’s, communicatieverbindingen en opgeleid personeel. Het verzamelen van de juiste gegevens is erg moeilijk, vooral om alle gelegenheden vast te leggen waarin u met een enkele klant communiceert. Deloitte Consulting (Deloitte Consulting) ontdekte dat 70% van de bedrijven weinig of geen verbetering in de CRM-implementatie vond, omdat het CRM-systeem slecht is ontworpen, de kosten te hoog zijn, de gebruikersbenutting niet hoog is of er niet veel winst is. Medewerkers negeerden het. systeem. Soms richt het bedrijf zich ten onrechte op het klantcontactproces zonder overeenkomstige wijzigingen aan te brengen in de interne structuur en het systeem. Het is moeilijk om iedereen in het bedrijf de beschikbare informatie aan te passen en te gebruiken. Medewerkers vinden het makkelijker om traditionele transactiemarketing voort te zetten dan om CRM te implementeren. Effectieve databasemarketing vereist beheer en training van zowel werknemers als distributeurs en leveranciers. Niet alle klanten willen een relatie met het bedrijf opbouwen. Sommige mensen beschuldigen het bedrijf misschien van het verzamelen van te veel persoonlijke informatie over hen. Online bedrijven moeten hun privacybeleid uitleggen en consumenten het recht geven hun informatie niet op te slaan. Europese landen zijn niet erg tevreden over databasemarketing en beschermen particuliere consumenteninformatie. De Europese Unie heeft een wet aangenomen om de groei van databasemarketing in 27 lidstaten te bevorderen. Marketinginzichten: geschillen over gedragspositie bespreken enkele privacy- en beveiligingskwesties. De aannames achter CRM zijn mogelijk niet altijd correct. Grote klanten kennen vaak hun waarde voor het bedrijf en kunnen deze gebruiken om kwaliteitsdiensten en / of prijskortingen te verkrijgen, zodat de servicekosten niet dalen. Loyale klanten kunnen meer verwachten en eisen en hebben een hekel aan pogingen om de volledige prijs in rekening te brengen. Ze kunnen ook de aandacht van andere klanten benijden. Toen eBay grote zakelijke klanten zoals IBM, Disney en Sears begon te achtervolgen, voelden sommige paar bedrijven die het merk hielpen bouwen verlaten. Een trouwe klant is niet per se de beste ambassadeur van het merk. Uit de studie bleek dat degenen die hoog scoorden op gedragstrouw en veel van de producten van het bedrijf kochten, niet zo positief spraken als degenen die hoger scoorden op houdingstrouw en meer betrokkenheid bij het bedrijf toonden Mond op mond. De voordelen van databasemarketing moeten niet alleen een hoge prijs betalen, maar ook niet alleen om de originele klantgegevens te verzamelen, maar ook om de gegevens te onderhouden en te ontginnen. Wanneer het werkt, levert het datawarehouse niet alleen kosten, maar moeten de data ook in goede staat zijn en moeten de ontdekte relaties geldig en acceptabel zijn voor consumenten.
https://www.webdeveloper.today/2022/12/facebook-group-invits-per-email.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |