De bereikbaarheid van NS is belangrijk en dit geldt nog het meest voor de NS klantenservice.

De Nederlandse Spoorwegen (NS) is een naamloze vennootschap die in 1937 is opgericht. De NS was vroeger een semi-overheidsbedrijf, en ook nu nog zijn alle aandelen in handen van de Nederlandse overheid. De NS is de grootste gebruiker van het Nederlandse spoorwegennet en vervoert iedere dag ongeveer 1,1 miljoen personen. Er worden elke dag ongeveer 4500 ritten uitgevoerd. 

Reizen met de NS
Er zijn verschillende mogelijkheden om met de NS te reizen. Het is mogelijk om te reizen met een papieren treinkaartje, maar er wordt meer en meer overgegaan op het gebruik van de OV-chipkaart. Reizigers die gebruik maken van een Voordeelurenabonnement zijn verplicht om op saldo te reizen. 

Buitenlandse reizen
Naast binnenlandse reizen per trein biedt de NS ook internationale treinritten aan. Deze worden geëxploiteerd door een dochteronderneming van de NS, NS Hispeed. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van hogesnelheidstreinen. Tot de bestemmingen horen onder andere Parijs, Brussel en Berlijn. 

Klantenservice
De NS klantenservice is op verschillende manieren bereikbaar. De klant kan zijn of haar vraag stellen aan de virtuele medewerker EVA. Dit is geen echte medewerker, maar de klant kan met deze functie wel een chatgesprek voeren. Wanneer er op deze manier geen antwoord te vinden is, kan de klant EVA ook gebruiken om een e-mail te sturen aan de klantenservice. Op de website is ook een aantal veelgestelde vragen te vinden.

De klantenservice van de NS is ook telefonisch te bereiken. De telefonisch klantenservice is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:00-22:00. Op zaterdag zijn de openingstijden van 0900-17:00. 

Ten slotte kunnen klanten er ook nog voor kiezen om de klantenservice van de NS per post te benaderen. De klantenservice streeft er vervolgens naar om binnen 10 werkdagen een antwoord te sturen.

http://nl-contact.nl/

Gerelateerde Berichten