Geen reden tot paniek, als een factuur niet de eerste keer wordt betaald is dat geen probleem. U kunt namelijk gewoon een tweede factuur sturen. Mocht uw klant die ook niet betalen, dan zou u zich zorgen moeten maken. U kunt dan nog een factuur sturen die de klant binnen 5 dagen moet betalen. Als de klant dat niet doet, dan moet u de klant waarschuwen dat u verdere stappen gaat ondernemen als de klant dan nog steeds niet betaald. De laatste stap voor u zal zijn dat u een deurwaarder inschakelt die voor u uw geld kan incasseren. Zo heeft u wel uw geld en zal de klant voortaan netjes betalen. Deurwaarder of incassobureauSchakelt u een deurwaarder of incassobureau in? Dat ligt aan de situatie waarin u verkeerd. Een deurwaarder is voor klanten die een rekening niet betalen. U kent de klant nog niet zo lang en nog niet zo goed. Dan kunt u kiezen voor een deurwaarder als de klant zijn rekeningen niet betaald. Is het een herhaaldelijk probleem met de klant, dan kunt u een incassobureau inschakelen. Die zorgen dat het contact tussen u en de klant goed blijft. Niet alleen het contact blijft goed, zij regelen dat het geld dat u toekomt ook daadwerkelijk krijgt. Werkwijze van een incassobureauDe werkwijze van een incassobureau is vrij simpel. Als een klant schulden heeft bij u, kunt u een incassobureau inschakelen. Zij gaan dan bij de klant langs om alle schulden te innen. Zij brengen natuurlijk wel kosten met zich mee maar dat zal ongeveer 15% van de te innen schuld zijn. Mocht de klant ook niet willen/kunnen betalen aan het incassobureau dan schakelen ook zij een deurwaarder in. Een deurwaarder heeft meer bevoegdheden en mag bijvoorbeeld ook beslag leggen op lonen en op eigendommen. Zo zit het in het kort in elkaar. |
http://www.incassobureau-pro.nl |
Mijn factuur wordt niet betaald, wat te doen?
Tags:
- Aanbiedingen
- , Deurwaarder , factuur , incassobureau , schulden , werkwijze