Verbeter de productiviteit van jouw verkopers met Business CentralDe verkooppijplijn is een visuele weergave van waar prospects zich in de verkooptrechter bevinden. Het beheren van de pijplijn is een van de kernactiviteiten van elke verkoper. Het helpt verkopers georganiseerd te blijven en gefocust te blijven op het vooruit helpen van deals. Een verkoper die de verkooppijplijn met succes beheerst, zal meer inkomsten genereren. Het beheren van een verkooppijplijn is echter niet eenvoudig, vooral wanneer verkopers meerdere actieve deals, een reeks contacten en gesprekken over meerdere kanalen moeten balanceren terwijl ze proberen uit te zoeken wanneer de volgende interactie zal plaatsvinden, welke volgende stappen vereist zijn en welke app of welk proces zal helpen om de taak te volbrengen. De deal manager werkruimte werkruimte is een vernieuwde gebruikerservaring in Business Central die de verkoper in het middelpunt van zijn workflows plaatst. Deze verbeterde deal manager werkruimte stelt verkopers in staat om een volledig beeld te krijgen van hun pijplijn, snel context te verzamelen en actie te ondernemen, samen te werken met hun collega’s en effectief te werken op de manier waarop zij willen werken. De pijplijn visualiseren met grafiekenDe eenvoudigste manier om een overzicht te krijgen van de verkooppijplijn is door de deals te visualiseren op een grafiek. Grafieken vormen een belangrijk onderdeel van de deal manager. Niet alleen bieden ze belangrijke inzichten in opportunities, maar in de deal manager zijn deze grafieken interactief en stellen verkopers in staat om snel de juiste deals te vinden en zich daarop te concentreren. Welke grafieken zijn beschikbaar?
Deze grafieken zijn configureerbaar door beheerders. In toekomstige releases zullen er meer grafieken geïntroduceerd worden. Belangrijke statistieken bijhoudenEen ander hulpmiddel dat verkopers op de hoogte houdt, zijn key performance indicators (KPI’s). In de deal manager zijn er tools waarmee verkopers hun belangrijkste KPI’s kunnen bijhouden en markeren. Verkopers kunnen kiezen uit een subset van statistieken, deze opnieuw rangschikken of zelfs hun eigen statistieken creëren. Een moderne, voor verkopers geoptimaliseerde spreadsheet-ervaringAls het aankomt op het beheren van deals, is het geen wonder dat verkopers van spreadsheets houden. Spreadsheets bieden een tabelweergave van alle opportunities, met aggregatie, snel filteren, sorteren, groeperen met draaitabellen, opnieuw ordenen van kolommen en de mogelijkheid om velden eenvoudig inline te bewerken. Helaas zijn gegevens in een spreadsheet statisch en niet up to date binnen Dynamics 365. De deal manager werkruimte van Business Central heeft echter wel een inline grid die kan worden bewerkt. Dit raster gedraagt zich net als een spreadsheet zou doen. Verkopers kunnen:
Het raster is ook geoptimaliseerd voor verkopers. Verkopers kunnen speciale “slimme kolommen” toevoegen om hun pijplijnbeheer nog inzichtelijker en efficiënter te maken:
Samenwerken in contextVerkopen is een teamsport. Nu Microsoft Teams deel uitmaakt van de Dynamics 365-ervaring, verloopt de samenwerking met uw collega’s naadloos. Binnen de deal manager werkruimte, zijn verkopers in staat om direct op te volgen met elke collega met betrekking tot elke deal van belang. Business Central heeft met de sales deal manager zich gericht op het bieden van een intuïtieve werkruimte-ervaring voor uw verkopers, zodat zij hun pijplijn beter kunnen beheren door snel de informatie te krijgen die ze nodig hebben. |
https://www.abcebusiness.nl/microsoft-dynamics-365-business-central |