Digitale marketing is een zeer grote industrie met tal van specialisaties en mogelijkheden binnen dit brede vakgebied. Hoewel de meesten alleen aan het online aspect zullen denken, wordt er ook met traditionele media gebruik gemaakt van digitale marketing, zoals radio en tv die al bijna een eeuw een grote rol spelen. Meest zal de term “digitale marketing” echter wel verwijzen naar het internet of daaraan gerelateerde technologie om een zo breed mogelijk of juist specifiek publiek te bereiken. Als je deze vraag aan Google zou stellen krijg je een resultaat dat als volgt luidt: “Digitale marketing is de marketing van producten of diensten met behulp van digitale technologieën, voornamelijk op internet, maar ook met mobiele telefoons, display-advertenties en elk ander digitaal medium.” Dus, redelijk vergelijkbaar met de eerder weergegeven definitie. Vaak wordt deze vorm van marketing via sociale media gebruikt, via zoekmachines zoals Google (zowel organisch als middels Google AdWords en Google Shopping) en (affiliate) advertenties op verschillende websites. En laten we de eigen website van een bedrijf ook niet vergeten (dat is ook digitale marketing!). Iets anders dat erg opvallend is bij digitale marketing is dat dit vakgebied steeds verder blijft groeien, ondanks dat het al ruim 10 jaar veel aandacht krijgt. Steeds meer mensen gaan dagelijks met het internet aan de slag. Verbindingen wereldwijd met het internet worden steeds beter en de wereldbevolking groeit ook steeds door, waardoor het potentiële publiek voor digitale marketing steeds maar blijft groeien. Ben jij op zoek naar een baan in de digital marketing, lees dan meer op de website van Digitalmarketingjobs.com en vind een leuke baan in dit blijvend groeiende vakgebied! |
https://www.digitalmarketingjobs.com/blog/what-is-digital-marketing/ |